log0 AA 3

log0 AA 3

Zoran Leko: KREATIVNI PROSTORI

Zoran Leko 2

Gradska galerija Fonticus Grožnjan predstavlja od 21. travnja (u 20 sati)
Zoran Leko: KREATIVNI PROSTORI
samostalna izložba

Zoran Leko KREATIVNI PROSTORI

foto galerijaPitanje odnosa kreativnosti i umjetnosti uvijek je dvoznačno. Profesija osobe koja jest školovana, ali ne kao umjetnik, podliježe sumnjičavom propitivanju. No, kreativnost se ne mora odrediti specijalističkim studijem slikarstva, kiparstva ili grafike. Nekoliko drugih profesija i škola također odgaja ljude koji mogu ili žele biti kreativni. Zoran Leko je studirao arhitekturu, ali nije ostao u gabaritima već viđenog već se, dokazano, uključio u stvaraoce koje ne nazivamo prema specijalističkim studijama već prema rezultatima i idejama koje su ostvarili u prostorima ili koje su u njima zamislili. Imajući djelomičan uvid i povremeno surađujući s ovim autorom, sklon sam ga razglasiti za maštovitog i kreativnog artista. Onog koji, unutar svojih strukovnih odrednica često oblikuje predmete, stvari, objekte koji zadovoljavaju visoke kriterije umjetničkog oblikovanja. Leko je nastupao na skupnim i samostalnim likovnim predstavljanjima pa je ovo neki logičan nastavak vizualnih prezentacija njegovih ideja i radova.

Ovdje predstavljamo samo neke njegove kreacije, a naglasak bih stavio na idejni projekt koji je energetski, znakovito emocionalno i povijesno vezan za Grožnjan – Grad umjetnika. Iako je ovaj grad zaživio i slovi kao grad likovnjaka, glazba se ovdje udomaćila i dijeli/označuje prostor zajedno s likovnjacima. Radi se o monumentu osobi koja je bitno označila Grožnjan u glazbenom području, a to je Boško Petrović. Nakon prijateljevanja za njegova života, Zoran Leko želi označiti prostor i nakon Boškove smrti. To je ideja, koncept, skica i prijedlog za prostorno obilježje koji bi ovog svjetski poznatog glazbenika odredio u njegovom omiljenom prostoru djelovanja, gradu umjetnika, Grožnjanu.

Zoran Leko predlaže izuzetno dosjetljivu, ali i znakovitu lokaciju za njegov monument, spomenik, znak aktivnosti i prisutnosti. Za Grožnjan bi realizacija bila dobar marketinški a nadasve memorijski uvjerljiv potez kao znak poštovanja. Izbor lokacije i izbor oblika postavljanja postiže visoki nivo kreativnosti. Leko, bistu Boška Petrovića, koju oblikuje Boris Leiner, postavlja na mjesto koje zaista odgovara ideji komunikacije energija: neposredno ispod terase na kojoj je Boško najčešće pratio događanja u njegovoj režiji, i na kojoj je ispijao mnoge čaše kvalitetnih vina, na poziciji na kojoj imamo dojam da je prisutan i da traži odgovornost nastupajućih muzičara. Na dijelu žbukane fasade, poput otiska kugle, izdubio bi se plašt kugle u negativu. Bista BP-a djelomično je pozicionirana unutar okrugle udubine, a djelomično izviruje, izlazi iz površine fasade. Uz neznatne intervencije, Leko u/na prostor zgrade/fasade, a istovremeno u prostor Grožnjana, usađuje ovu bistu. Iako je trodimenzionalni portret Boška Petrovića prilično stiliziran, raspoznaju se anatomske karakteristike ovog značajnog aktera glazbene jazz produkcije.

Semantička ideja lokacije djeluje na više razina. Jedna je da, doslovno, idejni koordinator svojim obličjem i dalje biva prisutan na izvedbama poslije njegova života. Druga je da se osmisli prazan, mrtav prostor fasade koji je okrenut području na kojem se odvijaju uglavnom sve glazbene aktivnosti Jazz festivala, etno jazz odjeljka ili nastupi mladih muzičara koji su uspješno odradili tečajeve HGM, Međunarodnog susreta glazbene mladeži s epicentrom Grožnjana.

Ovime, za sada samo ideja i skica koju potpisuje Zoran Leko, ostaje kao uvjerljivo ovjekovječivanje lokacije i osobe. Bilo bi dobro da se riješi problem financiranja kako bi se realizirala ova ideja. Uvjereni smo da će se, vremenom, uspjeti izvesti ovaj rad kojeg potpisuje naš umjetnik s arhitektonskom formalnom edukacijom. Ovim projektom on se opetovano dokazuje kao kreator, kao emocionalni i strukovni inicijator vizualnih promjena ustaljenih ambijenata. Jer, njegova intervencija ne predstavlja vulgarizaciju prostora. Štoviše, ova bi realizacija unijela kvalitativni, povijesno relevantni dodatak eksterijeru Grada umjetnika Grožnjana.

Marcus Vitruvius Pollio, Vitruvije, teoretičar arhitekture još iz vremena starog Rima, kaže da se arhitektura zasniva na skladu i ravnoteži tri načela: Ljepote/Venustas, Čvrstoće/Firmitas i Korisnosti/Utilitas. Zoran Leko, svojim dosadašnjim dostignućima u potpunosti zadovoljava ovu definiciju.

Eugen Borkovsky, IV. 2017.

Zoran Leko 5

ZORAN LEKO, dipl. ing. arch, rođen je u Zagrebu. Diplomirao na Arhitektonskom Fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, klasa profesora Šegvića. Zaljubljen u interijere i dizajn. Tijekom studija radi kao suradnik Studija 123 iz Nove Gorice, Slovenija, baveći se grafičkim dizajnom. Nakon završenog studija, u Istri pokreće vlastiti studio Team Media. Prihvaća ponudu talijanske tvrtke AP gdje provodi 3 godine radeći na projektima opremanja hotela, restorana i barova. Za tvrtku Tuzzi dizajnira liniju namještaja. Po povratku u Istru, u Grožnjan, osniva tvrtku Gever & Vagan u kojoj djeluje i danas. Radi lijepe prostore: Caffe Flores, Caffe Dolcevita, Kenzo Flagstore Zagreb, Gemston Jewelery, Aerodrom Zagreb, Bistro Oranž; obiteljske kuće: Villa M, Zagreb, Villa K&K, Zagreb,“Yacht House“ Drage, Biograd na moru, Corporate Identity, koncepti i grafički dizajn za istarske i pelješke vinare : Roxanich, Prelac, Zigante, Grota i Markus; proizvode od tartufa Zigante, proizvodnja i aplikacija LED tehnologija Filix. U procesu je pokretanja vlastite proizvodnje namještaja.

 

porn porn

log0 AA 3